W ciągu ostatnich kilku lat branża modowa przeniosła się do metawersum. Moda cyfrowa, taka jak wirtualne wystawy i ambasadorzy awatarów, nie jest już tylko nowością, ale raczej zapowiedzią przyszłości branży.
Dzieje się tak przede wszystkim za sprawą NFT (niewymiennych tokenów), które zyskały dużą popularność ze względu na nacisk na wyłączność właściciela. Te NFT zazwyczaj przybierają formę teledysków, dzieł sztuki, a nawet unikatowych GIF-ów. Jednak w ciągu ostatnich kilku lat sektor mody znalazł się w centrum tego zjawiska.
Wiele osób zna kryptowaluty w świecie sportu i hazardu. Kasyna online akceptują waluty cyfrowe. Na przykład Australijczycy mogą teraz grać w różne gry w kasynie kryptowalutowym https://kasynokrypto.pl/o-nas/ i płacić Bitcoinami.
Powodem korzystania z kryptowalut są liczne korzyści, jakie oferują, takie jak szybkie i łatwe wpłaty. Możesz również grać w kasynach z krupierem na żywo i cieszyć się różnorodnymi grami, zarabiając jednocześnie prawdziwe pieniądze. Na razie przyjrzyjmy się, czy rozwijający się przemysł mody kryptowalutowej ma świetlaną przyszłość.
W przeciwieństwie do tradycyjnego modelu, w którym projektanci odzieży i akcesoriów modowych pracują w dedykowanej przestrzeni, blockchain może teraz służyć zarówno jako studio projektowe, jak i punkt sprzedaży detalicznej, umożliwiając użytkownikom wykorzystanie najnowocześniejszej technologii do tworzenia NFT i sprzedaży ich online.
Te ubrania są zaprojektowane wyłącznie do użytku cyfrowego i nie można ich nosić fizycznie. Decentraland to wirtualne środowisko, w którym użytkownicy mogą tworzyć i promować swoje ubrania-awatary. Niektórzy artyści zarobili około 20 000 dolarów w zaledwie trzy tygodnie.
W podobnym duchu społeczność kryptowalut zorganizowała wirtualny tydzień mody. Odbył się on w połowie 2021 roku i obejmował bogaty program wystaw, konferencji i interakcji z ludźmi z całego metawersum. Spotkanie zgromadziło społeczność technologiczną i projektową, a moderowała je Cookie, prelegentka na temat transhumanistycznej sztucznej inteligencji.
Celem było podniesienie świadomości na temat zasadności mody cyfrowej i jej potencjału do zmiany świata przed erą Web3. Choć wciąż pojawiają się głosy krytyki, ten tydzień mody pokazał, że idea ta cieszy się ogromną popularnością.
Oczekuje się, że zainteresowanie kryptowalutami wzrośnie jeszcze bardziej w nadchodzących latach, co doprowadzi do znacznego wzrostu liczby osób chętnych do inwestowania w sektor mody wirtualnej. Przewiduje się, że ceny Bitcoina i Ethereum, dwóch wiodących kryptowalut, wzrosną do niespotykanych dotąd poziomów.
Zobacz także: Wskazówki dotyczące znalezienia najlepszych kasyn online do gry w sloty
Oczywiście, niektórzy mogą być zdezorientowani ideą mody cyfrowej. Co sprawia, że ktoś wydaje tyle pieniędzy na ubrania, których nawet nie może nosić? Rozwój sektora mody online jest bezpośrednim wynikiem mediów społecznościowych, argumentuje Lady Phoenix, pionierka kultury NFT.
Niektórzy fashioniści nie odczuwają już potrzeby publicznego prezentowania się w strojach. Wraz ze wzrostem wpływu mody poprzez internetowe „lajki”, coraz więcej osób decyduje się ubierać swoje wirtualne „ja”, zamiast siebie w najnowsze trendy. Jak to ujęła, „to może być również coś wirtualnego, ponieważ środowisko jest wirtualne”, jeśli ktoś zamierza się czymś pochwalić w mediach społecznościowych.
Ponieważ cały proces tworzenia cyfrowej odzieży jest dokumentowany w blockchainie, nie tylko znikają koszty produkcji, wytwarzania i utylizacji, ale projektant zyskuje również większą wolność słowa i ekspresji, transparentność i legitymację.
Nieuchronnie, kolejna faza Web3, jak wspomniano wcześniej, doprowadzi do świata zależnego od zdecentralizowanego, wszechogarniającego internetu. Finanse i moda to tylko dwa przykłady wielu branż, których procesy zostaną ostatecznie zdigitalizowane i przeniesione do metawersum.
Głęboka innowacyjność zawsze była znakiem rozpoznawczym branży modowej, a ostatnie kilka lat ugruntowało tę reputację. W pewnym sensie wynalazcy i artyści wskoczyli do pociągu trendów, zanim jeszcze wyjechał z dworca. Wraz z ciągłym rozwojem technologii blockchain pod względem wydajności, zrównoważonego rozwoju i bezpieczeństwa, będą one zyskiwać na popularności wśród projektantów pragnących wyrobić sobie markę.